KLM Royal Dutch Airlines to holenderski przewoźnik należący do holdingu Air France-KLM i wchodzący w skład aliansu SkyTeam. Nie każdy wie, że jest to najstarsza linia lotnicza na świecie! Powstała w 1919 roku i do dziś jest obecna na rynku. Transportuje pasażerów na 145 trasach. Jeśli wybierasz się w podróż samolotem KLM, musisz wiedzieć, jaka polityka bagażowa będzie Cię obowiązywać na jego pokładzie. Oto wszystko, co trzeba wiedzieć na temat bagażu podręcznego i rejestrowanego!
Zasady dotyczące bagażu podręcznego na pokładzie samolotu KLM zależą od tego, jaką klasą podróżujesz. Do wyboru masz taryfę Economy oraz Business. W tym pierwszym przypadku w ramach biletu przysługuje Ci jedna sztuka bagażu oraz jedno dodatkowe akcesorium, a ich łączna waga nie może przekroczyć 12 kg. W drugim – możesz zabrać ze sobą dwie sztuki bagażu oraz jedno akcesorium i nie powinny one razem ważyć więcej niż 18 kg.
Za bagaż podręczny holenderski przewoźnik uznaje walizkę, torbę lub plecak o wymiarach 55 x 35 x 25 cm. Dodatkowe akcesorium to z kolei przedmiot osobisty, taki jak damska torebka czy aktówka na laptopa, którego rozmiar nie powinien przekraczać 40 x 30 x 15 cm.
Przewoźnik zaznacza, że w przypadku ograniczonej ilości miejsca w schowkach nad siedzeniami, obsługa może nadać walizki kabinowe do luku bagażowego. Nie zostanie za to naliczona żadna opłata. Mały bagaż osobisty musisz natomiast zmieścić pod fotelem.
Podobnie jak w przypadku bagażu podręcznego, ograniczenia dotyczące bagażu rejestrowanego zależą od wykupionej przez Ciebie taryfy. Podczas lotów na terenie Europy i rejsów międzykontynentalnych w klasie Economy przysługuje Ci prawo do jednej walizki o maksymalnej wadze 23 kg, a w klasie Business możesz zabrać dwie sztuki bagażu rejestrowanego, do 32 kg każda.
Zastanawiasz się, jakie wymiary może mieć bagaż rejestrowany w KLM? Niezależnie od klasy, którą podróżujesz, suma wszystkich trzech wymiarów walizki nadawanej do luku nie powinna przekroczyć 158 cm (wysokość + szerokość + głębokość).
Warto pamiętać również o tym, że członkowie Flying Blue Silver, Gold i Platinum oraz SkyTeam Elite i Elite Plus mogą wziąć ze sobą jeden dodatkowy bagaż o tych samych wymiarach i wadze, jakie określono dla danej klasy.
Jeżeli standardowy bagaż podręczny i rejestrowany to za mało na Twoje potrzeby, w liniach KLM możesz skorzystać również z opcji rezerwacji dodatkowej walizki. Wystarczy, że przynajmniej 24 godziny przed wylotem dokupisz bagaż online. Może on ważyć do 23 kg.
Jeśli natomiast zamierzasz transportować coś o sumie wymiarów wyższej niż 158 cm lub wadze większej niż 23 kg w klasie Economy lub 32 kg w klasie Business, musisz zainteresować się zasadami przewożenia bagażu jako ładunku.
Dzieci od drugiego roku życia podróżują w KLM jak dorośli – mają zarezerwowane własne miejsce i przysługuje im taki sam bagaż jak każdemu innemu pasażerowi. Młodsze pociechy spędzają lot na kolanach opiekuna, który w związku z tym może nieodpłatnie zabrać ze sobą dodatkową sztukę bagażu podręcznego z akcesoriami pielęgnacyjnymi dla dziecka. Co ważne, walizka ta może mieć takie same wymiary i wagę jak tradycyjna kabinówka: 55 x 35 x 25 cm i 12 kg. Oprócz niej, pasażer podróżujący z pociechą wniesie na pokład samolotu składany wózek oraz fotelik samochodowy.
Jeżeli podróżujesz z bagażem, który linie lotnicze kwalifikują jako specjalny, musisz z odpowiednim wyprzedzeniem zarezerwować jego transport. Zazwyczaj wystarczy Ci na to 48 godzin. Poinformowanie przewoźnika o takiej sytuacji jest wymagane ze względu na ograniczoną ilość miejsca w samolocie. Co zostanie zaliczone do bagażu specjalnego? Wszystko o nietypowych wymiarach, a więc głównie sprzęt sportowy (narty i snowboardy, torby golfowe, rowery i tandemy, deski surfingowe, wędki itp.) oraz instrumenty muzyczne.
Dla własnego komfortu, przed wylotem pobierz aplikację KLM Royal Dutch Airlines. Znajdziesz tam szczegółowe informacje na temat swojego lotu oraz polityki bagażowej, do której musisz się zastosować. Pozwoli Ci to kontrolować wymiary oraz wagę Twoich walizek.
Jeśli szukasz wysokiej jakości artykułów spełniających warunki bagażu rejestrowanego i podręcznego, zapoznaj się z asortymentem sklepu Puccini. Znajdziesz tam solidne walizki w różnych rozmiarach, które z pewnością przydadzą Ci się w samolotach linii lotniczych KLM.
Szanowny użytkowniku!
Chcielibyśmy dostarczać Ci coraz lepsze treści informacyjne, bardziej dopasowaną ofertę, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twoich potrzeb. Oczywiście dbamy o Twoją prywatność, Twoje dane są u nas całkowicie bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili.
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
Kto będzie administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych osobowych będzie: Puccini Sp. z o.o. Skarbimierzyce ul. Klubowa 2; 72-002 Dołuje; tel. 91 443 62 46, e-mail: sprzedaz@puccini.pl oraz firma, z którą współpracujemy, a która dostosowuje treści informacyjne na naszej stronie do Twoich potrzeb oraz analizuje, bada, by polepszyć zawartość strony www. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdziesz w polityce prywatności.
O jakich danych mówimy?
Mowa o danych osobowych, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszej strony internetowej, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie.
Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
Komu możemy przekazać Twoje dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.
Jakie masz prawa odnośnie danych?
Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych przez podmioty trzecie będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.
Jeśli zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie ze strony internetowej, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i firmę z nami współpracującą, prowadzącą działania marketingowe, kliknij w przycisk: Przechodzę do serwisu. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, kontaktując się z administratorem danych osobowych.